ŽSR Považská Teplá - Žilina, SO 48.33.16
GEOMUR - TW1
Objekt: | SO 48.33.16 Považská Teplá – Bytča, nový cestný nadjazd v sžkm 182,384 |
Typ opornej konštrukcie: | GEOMUR® - TW1 |
Sklon líca: | 86° |
Povrch líca tvaroviek: | štiepaný |
Rok realizácie: | 2014 - 2015 |
Plocha múru: | 519,12 m2 |
Maximálna výška: | 7,9 m |
Opis zákazky:
Účelom predmetného objektu je previesť cestu III/061065 Maršová – Predmier cez modernizovanú železničnú trať v nžkm 182,394 a nahradiť tak súčasné úrovňové križovanie oboch komunikácií tvorené priecestím. Stanovená dĺžka premostenia ako aj snaha minimalizovať stavebné práce viedli k voľbe trojpoľovej spojitej mostnej konštrukcii o rozpätiach jednotlivých polí 25,00 + 32,00 + 25,00 m. Stredné pole premostenia preklenuje modernizovanú železničnú trať Púchov – Žilina, v krajných poliach premostenia sa nachádza preložená cesta III/061065 (na strane Predmiera), resp. jej pôvodná trasa (na maršovskej strane premostenia).
Spodnú stavbu mosta tvoria dve opory P1, P4 a dva piliere P2 a P3. Opory P1 a P4 boli navrhnuté a zrealizované ako vystužené mostné opory z oporného systému GEOMUR® – TW1 zhotovené zo zhutnenej štrkodrvy vystuženej geomrežami Tensar, na ktoré sa vybetónujú úložné prahy so závernými múrikmi a konzolovými krídlami. Systém GEOMUR® – TW1 so sklonom líca 86° sa skladá z plných betónových tvaroviek TW1 s ozubom a drážkou, ktoré sú spojené s tuhými monolitickými jednoosovými HDPE geomrežami Tensar typ RE500 modrým kontinuálnym konektorom.
Pred vybudovaním vystužených mostných opôr P1 a P4 sa vymenilo podložie po úroveň štrkovitých zemín a rozprestrela sa netkaná separačná geotextília CHS-tex BS25. Na rozprestretú geotextíliu sa nasypala štrkodrva fr. 0-63 mm a po vrstvách 250 mm sa zhutnila na Edef2>60MPa. V mieste líca oporného múru sa pod betónovým základom vybudovala GEODOSKA® hrúbky 600 mm dvakrát vystužená šesťuholníkovou geomrežou na stabilizáciu Tensar TriAx TX160. Pod lícovým opevnením z tvaroviek TW1 je železobetónový základ s rozmermi 600x600 mm (š x v). Základ je založený v jednej úrovni bez odstupňovania, prispôsobený pôdorysnému tvaru lícového opevnenia.
Na monolitický základ sa do cementovej malty uložil prvý rad základových tvaroviek TW1. Prvá, spodná geomreža sa ukladá na prvý rad základových tvaroviek TW1 a do drážky sa uchytáva pomocou certifikovaného priebežného spojovacieho konektora. Zvislá vzdialenosť medzi vodorovnými pásmi geomreží je od 150 mm do 600 mm. Za rubom oporného múru bola nasypaná vertikálna drenážna vrstva šírky 500 mm zo štrkodrviny fr. 32-63 mm a až za ňou sa sypal zásypový materiál pre geomreže zo štrkodrviny frakcie 0-63 mm triedy G1-G3 s min. uhlom vnútorného trenia 38°. Ďalšie vrstvy geomreže boli ukladané v súlade so vzorovými priečnym rezom a kladačským plánom.
Na vybudovanú mostnú oporu sa v jej korune položil podkladový betón hrúbky 200 mm, na ktorom bol zhotovený železobetónový úložný prah.