ŽSR Púchov - Považská Teplá, SO 44.33.21.1
GEOMUR - ARES
Objekt: | SO 44.33.21.1 Púchov – Považská Bystrica, nový železničný most nad Nosickou priehradou; oporný múr pri opore OP13 |
Typ opornej konštrukcie: | GEOMUR® - ARES |
Sklon líca: | 90° |
Povrch líca: | hladký |
Rok realizácie: | 2017-2020 |
Plocha múru: | 373,60 m2 |
Maximálna výška: | 8,70 m |
Opis zákazky:
Most prevádza železničnú trať ponad Nosickú priehradu z tunela Diela a ďalej nadväzuje na SO 44.33.21.2 – nový železničný most nad cestou III. triedy, ktorý prevádza cestu z Milochova do Považskej Bystrice. Vystužený oporný múr zabezpečuje železničný spodok v mieste strmého brehu vodnej nádrže. Oporný múr je založený na betónovom základe zhotovenom z nevystuženého betónu s rozmermi 1610x1130 mm z betónu triedy C30/37. Betónový obklad je tvorený prefabrikovanými dielcami s hrúbkou 140 mm. Rozmery štandardného panelu sú 1480x1480 mm. Pri odlievaní panelu sú do formy vkladané zavádzacie pásy výstužnej geomreže tzv. „startery“, ktoré slúžia na uchytenie výstužných geomreží pri realizácii oporného múru. Na základe výsledkov statického výpočtu boli použité geomreže Tensar typ RE500 dĺžky 10,0; 7,0, resp. 5,5 m.
Oporný systém z betónových panelov GEOMUR® – ARES s geomrežami Tensar v bloku vystuženej zeminy, vyrobenými zo 100%-ného polyméru eliminuje obavy z korózie. Vzhľadom na konštrukciu oporného múru si tento systém nevyžaduje žiadne špeciálne opatrenia proti účinkom bludných prúdov, nakoľko všetky komponenty sú vyrobené z nevodivých materiálov.